Sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumda bulunan şirketleri ilgilendiren düzenlemede yeni bir adım atıldı. Şirketlerin mali durumlarının değerlendirilmesinde bazı gider ve zararların hesaplama dışında tutulmasına olanak sağlayan uygulamanın süresi uzatıldı.

Malatya’da Depoyu Dolduracaklar Dikkat! 9 Ekim Akaryakıt Fiyatları Belli Oldu
Malatya’da Depoyu Dolduracaklar Dikkat! 9 Ekim Akaryakıt Fiyatları Belli Oldu
İçeriği Görüntüle

Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Türk Ticaret Kanunu’nun 376’ncı maddesinin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenleyen tebliğ değişikliği, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yeni düzenlemeyle şirketlerin sermaye kaybı veya borca batıklık durumlarının belirlenmesinde uygulanan hesaplama kolaylığının kapsamındaki süre yeniden belirlendi.

Hangi Giderler Hesaplama Dışında Tutulacak?

Düzenlemeye göre, henüz ifa edilmemiş yabancı para cinsinden yükümlülüklerden kaynaklanan kur farkı zararlarının tamamı, belirli koşullar altında hesaplamalarda dikkate alınmayabilecek.

Bunun yanı sıra 2020 ve 2021 yıllarında tahakkuk eden kiralama giderleri, amortismanlar ve personel giderlerinin toplamının yarısının da hesaplama dışında tutulmasına imkân tanınıyor.

Son Tarih 1 Ocak 2028 Oldu

Daha önce 1 Ocak 2027’ye kadar yapılacak hesaplamalar için geçerli olan uygulamanın süresi, yeni tebliğle 1 Ocak 2028’e kadar uzatıldı.

Düzenleme, sermaye kaybı yaşayan veya borca batık durumda bulunan şirketlerin mali durumlarının değerlendirilmesinde belirli gider ve zararların etkisinin sınırlandırılmasına olanak sağlıyor. Böylece ilgili şirketler, mevzuatta belirtilen şartlar çerçevesinde hesaplamalarını yeni süre doğrultusunda yapabilecek.

Kaynak: Anadolu Ajansı