Muharrem ayının manevi atmosferi Malatya’nın Battalgazi ilçesinde coşkuyla yaşandı. Geleneksel hale gelen ve bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Aşure Etkinliği, Eskimalatya Meydanı’nı adeta bir şölen alanına çevirdi. Battalgazi Belediyesi Muhtarlık İşleri Müdürlüğü’nün desteğiyle gerçekleştirilen etkinlik, birlik ve beraberlik mesajlarıyla taçlandı.

4 Bin Kişilik İkram

Malatya'da İmam Cafer-i Sadık Camisi’nde Aşura Matem Merasimi!
Malatya'da İmam Cafer-i Sadık Camisi’nde Aşura Matem Merasimi!
İçeriği Görüntüle

Eskimalatya Muhtarlar Derneği ve Eskimalatya-Malatya Gençleri Grubu’nun hummalı çalışmaları sonucu hazırlanan aşureler, öğle saatlerinden itibaren vatandaşlara dağıtıldı. Battalgazi Belediyesi’nin lojistik ve organizasyonel katkılarıyla hazırlanan etkinlikte, toplamda 4 bin porsiyon aşure kısa sürede vatandaşlara ulaştırıldı.

Meydanda Birlik Coşkusu

Eskimalatya Meydanı’nı dolduran vatandaşlar, hem Muharrem ayının bereketini paylaştı hem de uzun süredir görmedikleri komşularıyla sohbet etme imkanı buldu. Etkinliğin mimarları olan bölge gençleri, 13 yıldır aralıksız sürdürülen bu geleneği gelecek nesillere aktarmanın gururunu yaşadıklarını belirterek, desteklerinden ötürü Battalgazi Belediyesi'ne teşekkür ettiler.

"Geleneklerimizi Yaşatmaya Devam Edeceğiz"

Etkinlik sonrası yapılan kısa açıklamada, bu tür organizasyonların toplumsal dayanışma kültürünü güçlendirdiği vurgulandı. Vatandaşların yoğun ilgisiyle karşılanan aşure dağıtım programı, birlik ve beraberlik dualarıyla sona erdi.

Kaynak: Haber Merkezi