Malatya’da faaliyet gösteren şirketleri, işletmeleri ve belirli vergi mükelleflerini ilgilendiren elektronik tebligat düzenlemesi, 11 Ekim 2026 tarihli ve 33397 sayılı Resmî Gazete’de yayımlandı. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan 596 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile elektronik tebligat sistemine dahil olma zorunluluğu, başvuru süreleri ve uygulama esasları yeniden düzenlendi.
Türkiye genelinde geçerli olan düzenleme, Malatya’daki kapsama giren mükellefler için de yükümlülükler getiriyor. Özellikle kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerinin düzenlemedeki süreleri dikkate alması gerekiyor.
MALATYA’DAKİ İŞLETMELERİ DE İLGİLENDİRİYOR
Yeni tebliğe göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler elektronik tebligat sistemine dahil olmak zorunda.
Bunun yanı sıra, Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun (II) sayılı listesinde bulunan ve kayıt ve tescile tabi taşıtları ilk kez edinen belirli gerçek ve tüzel kişiler için de sisteme dahil olma zorunluluğu bulunuyor.
Bu nedenle Malatya’da faaliyet gösteren ve söz konusu gruplarda yer alan mükelleflerin, elektronik tebligat yükümlülüklerini kontrol etmesi gerekiyor. Ancak düzenleme, bütün vatandaşların veya tüm esnafın koşulsuz olarak aynı yükümlülüğe tabi olduğu anlamına gelmiyor.
SON TARİH 30 KASIM 2026
Tebliğin yayımlandığı tarihten önce elektronik tebligat sistemine dahil olmayan ve sisteme girmek zorunda bulunan kurumlar vergisi mükellefleri ile gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ve ilgili şirketler için süre, tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonu olarak belirlendi.
Buna göre, 11 Ekim 2026 tarihinde yayımlanan tebliğ kapsamında söz konusu mükellef grupları için sisteme dahil olma süresi 30 Kasım 2026’da sona erecek.
Tebliğin yayımlanmasından sonra yeni mükellefiyet tesis ettiren ilgili grupların ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde sisteme dahil olması gerekiyor. ÖTV Kanunu’nun ilgili listesindeki kayıt ve tescile tabi taşıtları ilk kez edinenler içinse sisteme dahil olma işleminin kayıt veya tescil tamamlanmadan önce yapılması gerekiyor.
ELEKTRONİK TEBLİGATTA BEŞİNCİ GÜN DETAYI
Yeni düzenlemede dikkat çeken bir diğer nokta, elektronik tebligatın hangi tarihte yapılmış sayılacağı oldu.
Tebliğe göre elektronik imzalı evrak, elektronik tebligat sistemine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda muhatabına tebliğ edilmiş sayılıyor. Sisteme ilişkin bilgilendirme mesajının SMS veya e-posta yoluyla ulaştırılamaması ise tebligatın geçerliliğini ve süresini değiştirmiyor.
Bu nedenle Malatya’daki mükelleflerin yalnızca telefonlarına veya e-posta adreslerine gelecek bildirimleri beklemek yerine elektronik tebligat sistemlerini düzenli olarak kontrol etmeleri önem taşıyor.
HERKES İÇİN ZORUNLU DEĞİL: İSTİSNALAR DA VAR
Tebliğde elektronik tebligat sistemine dahil olma zorunluluğu bulunmayan gruplar da açıklandı. Belirtilen koşulları taşıyan, engellilik oranı yüzde 90 veya daha fazla olan kişiler ile 18 yaşını doldurmamış gerçek kişiler, düzenlemede yer alan istisnalar arasında bulunuyor.
Ayrıca elektronik tebligat sistemine dahil olan 65 yaşını doldurmuş kişiler, başvurmaları halinde sistemden çıkabiliyor. Bu hüküm, 65 yaşını dolduran herkesin otomatik olarak sistemden çıkarılacağı anlamına gelmiyor; ilgili vergi dairesine veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden talepte bulunulması gerekiyor.
ESKİ TEBLİĞ YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILDI
Resmî Gazete’de yayımlanan 596 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile 27 Ağustos 2015 tarihli ve 456 Sıra Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yürürlükten kaldırıldı.
Daha önce, 1 Temmuz 2026 tarihinden önce elektronik tebligat sistemine dahil olanların ise yeni bir başvuru yapmasına gerek bulunmuyor. Bu mükellefler, mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebiliyor.
Malatya’da elektronik tebligat yükümlülüğü bulunan mükelleflerin, kendileri için geçerli başvuru tarihlerini ve istisnaları tebliğin tam metninden kontrol etmeleri gerekiyor.





